خانه / مشاوره / مشاور بازاریابی ! مشاوره کنیم یا خیر
مشاوره بازاریابی

مشاور بازاریابی ! مشاوره کنیم یا خیر

یکی از مهمترین قسمت های کسب کار بویژه در سال های اخیر مشاوره بازاریابی است که کمک میکنید با توجه به طیف گسترده رقبای داخلی و خارجی در بازار رقابت باقی بمانید شده است. مشاوره بازاریابی برای تمام شرکتهایی که قصد ماندن در گردونه رقابت را دارند امری ضروری است . در دنیای امروزی بازاریابی سنتی پاسخگوی نیازهای شرکت و برند شما نحواهد بود.

 

معمولا کسب و کارها ( بویژه کسب و کارهای کوچک ) بودجه کافی برای استخدام مدیر بازاریابی و بالطبع راه اندازی بخش بازاریابی در مجموعه خود ندارند. اما از آن مهم تر ، آنها بودجه ای نیز برای هدر دادن در مسیر اشتباه بازاریابی و تبلیغات ندارند.

مشاوره بازاریابی

با این وجود، متاسفانه غالب صاحبان و مدیران کسب و کارها تلاش می کنند تا برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی شرکتشان را خود انجام دهند و این شیوه نادرست در اغلب موارد ناکارآمد بوده و بجای اینکه بودجه درنظر گرفته شده در این بخش ثمری برای شرکت داشته باشد، معمولا به صورت یک سرفصل هزینه بی تاثیر نمود پیدا میکند.

از آنجا که نام های تجاری معمولا بودجه کافی برای در اختیار گرفتن مشاوران بازاریابی بصورت پاره وقت و یا ساعتی دارند، معمولا این شیوه همکاری با مشاوران تبلیغاتی و بازاریابی توانمند، می تواند سودآوری را برای آنها به ارمغان بیاورد.

باید به یاد داشته باشیم، بازاریابی بسیار فراتر از ارسال کارت پستال یا داشتن یک وب سایت زیبا یا اجرای دم دستی تبلیغات است. بازاریابی موثر، یعنی ترغیب مشتریان به انجام آنچه شما می خواهید صورت پذیرد، در زمان صحیح.و این مساله بسیار مهم است که مشتریان شما احساس کنند، بیشترین ارزش ممکن را از طریق تعامل با شما کسب کرده و شما در کنار آنها ایستاده اید و رضایت آنها را پس از خرید نیز تضمین کرده اید.

انجام چنین نیاتی در کل تلاش های بازاریابی شما و البته اثربخش بودنشان، ساده نیست. این مساله نیاز به  طراحی معیارهای مشخص، پیگیری بازخوردها و البته پیاده سازی یک برنامه ( پلن – plan ) پیچیده دارد. اینجا دقیقا همان جای است که تمام دانش، خلاقیت و هنریک حرفه ای در مشاوره بازاریابی به کار می آید.

 

 مزایای همکاری با مشاور بازاریابی

– مشاورین بازاریابی به شما متذکر می شوند که قبل از شروع یک برنامه بازاریابی به چه ابزارهایی نیاز دارید. آنها نگاه جامعی به بازاریابی دارند.
– مشاوران بازاریابی می تواند بسیاری از اشتباهاتی که صاحبان کسب و کارها در بازاریابی کالاهای خود مرتکب می شوند را اصلاح نمایند.
– مشاور بازاریابی حرفه ای و کارآزموده هدف گذاری های دقیق و قابل درکی را در برنامه های بازاریابی مشخص می کند و سعی می کند به آنها دست یابد.
– مشاور بازاریابی با تجربه صرفا به دنبال بازاریابی مفهومی نیست، بلکه برنامه بازاریابی او شامل محاسبات دقیق عددی و محاسباتی است.
– مشاوران بازاریابی، می توانند تصویر درستی از میزان بودجه ای که در یک برنامه بازاریابی باید هزینه شود را به شما ارائه نمایند.

– مشاور بازاریابی بودجه های مصوب را به بهترین و کاراترین نحو ممکن صرف برنامه های بازاریابی می نماید.
– مشاوران بازاریابی به درک درستی در این باره که چه رسانه هایی بیشترین تاثیر را بر کسب و کار شما دارد، رسیده اند.
– مشاوران بازاریابی می توانند عناصرحیاتی یک پیام بازاریابی قانع کننده را به شما ارائه نمایند.
– مشاور بازاریابی خبره می تواند برنامه های بازاریابی جایگزین برای شرایط مختلف را برای کسب و کار شما طراحی نماید.
– مشاوران حرفه ای بازاریابی معمولا می توانند ساده ترین و کم هزینه ترین راه را برای بازگشت مشتریان قدیمی به شما نشان دهند.
– مشاوران بازاریابی کارآمد می تواند به شما کمک کند تا تبلیغاتی را اجرا نمایید تا بیشترین بازدید و بازخورد را داشته باشد.

مهم ترین نکته اینکه  بیاد داشته باشید، عقد قرارداد با یک مشاور بازاریابی ، مشاور برندسازی و یا مشاور تبلیغات باید در ابتدای حرکت یک کسب و کار یا ارائه محصول جدید ثمربخش تر است ، البته پس از این دوره نیز مشاور بازاریابی می تواند نقش مهمی در حرکت سازمان در حوزه بازاریابی داشته باشد، البته به شرط همراهی مدیران سازمان با او.

آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز امری تخصصی شده است اتکای مدیران شرکت ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به ملاحضه عوض شدن شرایط رقابت ،‌از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود .

 

مشاوره بازیابی کسب کار

از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد ولی متأسفانه این روز ها هر قدر ضرورت استفاده از مشاوران بازاریابی بیشتر می شود پندارها و برداشت های نادرست از حرفه مشاوره بازاریابی نیز افزایش می یابد .

برخی ، مشاوره بازاریابی را به معنی مشاوره با تیم بازاریابی شرکت و استفاده از نظرات آنها می دانند . برخی دیگر مشاور بازاریابی را در حد یک مدیر بازاریابی می دانند و فکر می کنند اگر یک مدیر بازاریابی خوب استخدام کنند در واقع یک مشاور بازاریابی هم دارند . عده ای هم فکر می کنند مشاوره بازاریابی بمعنی خواندن چند کتاب در این زمینه و شرکت در دوره های بازاریابی است .

در بهترین حالت بعضی ها مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آنها را بمعنی مشاوره می دانند در حالیکه یک مشاور بازاریابی خیلی برتر و بالاتر از این موارد است .

 

شاید علاقمند باشید در زمینه مشاور تبلیغات هم مطلبی مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 − = 20